Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:17:29+01:00
H=a√3:2 wtrojkacie rownobocznym
4,5=a√3:2
9=a√3
a=9:√3= (√3)²:√3=√3

promien kola opisanego na trojkacie rownobocznym
r= 2/3h
r= 2√3:3

promien kola wpisanego w ten trojkat
r1= 1/3 h
r1= √3:3
2010-03-25T21:22:33+01:00
Najpierw promień koła opisanego:

Wiadomo, że w okręgu opisanym na trójkącie, r=⅔h, tak więc:

r=⅔×4½
r=3 cm

Teraz promień okręgu wpisanego:

Tym razem r=⅓h

r=⅓×4½
r=1,5 cm

;)