Odpowiedzi

2010-03-25T21:18:08+01:00
A) Zn + H2SO4 --> ZnSO4 + H2 siarczan (VI) cynku
b) 3Cu(OH)2 + 2H3PO4 --> Cu3(PO4)2 + 6H2O Fosforan(V) miedzi
c) Fe(OH)3 + 3HNO3 --> Fe(NO3)3 + 3H2O azotan (V) żelaza (III)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:18:14+01:00
A) cynku z kwasem siarkowym
Zn + H2SO4 = ZnSO4 + H2 siarczan(VI) cynku
b)wodorotlenku miedzi (II) z kwasem fosforowym (V)
3Cu(OH)2 + 2H3PO4 = Cu3(PO4)2 + 6H2O fosforan(V) miedzi(II)
c)wodorotlenku żelaza (III) z kwasem azotowym(V)
Fe(OH)3 + 3HNO3 = Fe(NO3)3 + 3H2O azotan(V) zelaza(III)