Odpowiedzi

2010-03-25T21:29:49+01:00
Odp.
Ten związek CH3OH-to metanol (alkohol metylowy);
M CH3OH=12[g/mol]+16[g/mol]+4*1[g/mol]=32[g/mol];
mC/4mH=12[g/mol]/4[g/mol]=3/1;
mO/4mH=16[g/mol]/4[g/mol]=4/1;
%C=(12*100%)/32=37,5[%].
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T22:04:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCH3OH=12u+4*1u+16u=32u
32g CH3OH------100%
12g węgla---------x%
x=37,5% węgla

mC : mH : mO = 12u : 4*1u : 16u
mC : mH : mO = 12 : 4 : 16
mC : mH : mO = 3 : 1 : 4
2 5 2