Odpowiedzi

2010-03-25T21:38:53+01:00
Choroby oczu:
-zapalenie spojówki,
-jęczmień,
-jaskra,
-zaćma

Wady wzroku:
-krótkowzroczność,
-dalekowzroczność,
-astygmatyzm,
-zez,
daltonizm,

*Naczyniówka-odżywia oko

*Tęczówka-nadaję barwę oku i reguluje ilość światła docierającego do oka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:43:30+01:00
Choroby:
a) krótkowzroczność - polega na tym że obraz powstaje przed siatkówką i można ją regulowac uzywając soczewki dwuwklęsłej
b) dalekowzroczność - polega na tym że obraz powstaje za siatkówką i mozna ją redukowac za pomocą soczewki wypukłej


twardówka - chroni przed czynnikami zewnętrznymi
naczyniowka - odzywia i zaopatruje oko w tlen
rogówka - przepuszcza promienie swietlne wewnatrz oka
tęczówka - reguluje ilosc docierajacych wewnatrz oka promieni swietlnych
źrenica - ma dużą średnicę gdy do siatkówki dociera duzo promieni swietlnych
soczewka - załamuje promienie swietlne
siatkowka - zbudowana z wielu komorek swiatloczulych, na niej powataje obraz
ciałko szkliste - substancja wypelaniająca wnetrze gałki ocznej
nerw wzrokowy - za pomocą tego nerwu komorki swiatłoczułe przekazuja wytworzone impulsy nerwowe do mozgu