W sierpniu czerwone i zielone piórniki sprzedawano w jednakowej cenie wynoszącej 30 zł . Czerwony piórnik przeceniono najpierw we wrześniu o 1/5 ceny , następnie w październiku o 1/6 aktualnej ceny , zielony natomiast tylko raz w październiku o 1/3 ceny . który piórnik był tańszy po obniżkach ?

proszę o obliczenia !!

3

Odpowiedzi

2010-03-25T21:38:11+01:00
A/
30- 1/5*30/1=24
24-1/6*24/1=20
b/
30-1/3*30/1=20
Odp. Po obniżkach oba kosztują tyle samo.
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:41:12+01:00
1/5*30=6zł - obniżka czerwonego piórnika we wrześniu
30-6=24zł - cena czerwonego piórnika we wrześniu
1/6*24=4zł - obniżka czerwonego piórnika w październiku
24-4=20zł - cena czerwonego piórnika w październiku

1/3*30=10zł - obniżka zielonego piórnika
30-10=20zł - cena zielonego piórnika w październiku

20zł=20zł

Odp. Oba piórniki w październiku kosztowały tyle samo.
10 4 10
2010-03-25T21:43:00+01:00
Piórniki Czerwone.
Sierpień : 30 zł.
Wrzesień : 30 zł - 1/5 = 24 zł. /(1/5 z 30 = 6zł)( 30zł - 6 zł = 24zł)
Październik : 24 zł - 1/6 = 20 zł/(1/6 z 24 = 4zł)(24 zł - 4zł = 20zł)

Piórniki zielone.
Październik : 30 zł - 1/3 = 20 zł/(1/3 z 30 = 10 zł)(30 zł - 10zł =20zł)

Po obniżkach oba piórniki były w takiej samej cenie.

Proszę Cię bardzo :)
4 3 4