Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T19:37:09+01:00
Każda liczba podniesiona do kwadratu nie może być liczbą ujemną
zero nie może być w mianowniku
każda liczba podniesiona do kwadratu nie może być liczbą ujemną
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:38:19+01:00
Uzasadnij ze funkcje
y=x² +10,
y=1/x ,
y=-x²-20
nie maja miejsc zerowych


Aby funkcja miała miejsce zerowe, musi dla jakiegoś x osiągać wartość 0.

a) y=x^2 + 10
x^2 <--- liczba zawsze nieujemna, a więc x^2 + 10 będzie zawsze dodatnia (nigdy równa 0)

b) y=1/x
Jakiego x byś nie podłożył(a) wynik 1/x nigdy nie będzie wynosił 0.

c)y=-x^2 - 20 => y=-(x^2 + 20)
x^2 zawsze nieujemna, a więc x^20 + 20 zawsze dodatnia.
y=-(x^2 +20) będzie więc zawsze liczbą ujemną, nigdy równą 0


Pomogłem? Podziękuj
33 4 33