Odpowiedzi

2010-03-25T21:36:30+01:00
Sześcian ma 12 krawędzi
Więc:
12x = 132
x = 11 cm - długość jednej krawędzi

P = 6a²
P = 6 * 11²
P = 6 * 121
P = 726 [ cm² ]

Odp. Pole powierzchni tego sześcianu wynosi 726 cm² :)
2010-03-25T21:37:31+01:00
132 cm : 12 = 11cm
11 cm do kwadratu * 6 = 726 cm²


Odp: Pole powierzchni wynosi 726 cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:44:18+01:00
Sześcian ma 12 krawędzi (po 4 w dolnej i górnej podstawie i 4 łączące podstawy ze sobą), równych długości (zbudowany jest z samych ścian kwadratowych)

suma=132cm
długość 1 boku=a
a=132/12
a=11 (cm)

Sześcian ma 6 ścian więc:
Pp=6*(pole 1 ściany)
Pp=6*11*11
Pp=726 (cm^2)

Liczę na naj ;)
gdyż starałam się rozpisać jak najdokładniej; jeśli jeszcze jest coś niezrozumiałego, w tym wszystkim, to chętnie jeszcze wytłumaczę; jakby zaszła taka potrzeba, to zapraszam, kontakt na PW