Odpowiedzi

2010-03-25T21:41:46+01:00
Jonem, poniewaz liczba elektronów i protonów sie rózni
18 4 18
2010-03-25T21:42:20+01:00
Taka drobina jest jonem + ponieważ aby atom był obojętny potrzebuje takiej samej liczby protonów i elektronów. gdy jest za dużo elektronów jest jonem - a gdy za mało jonem +
Nie dam sobie głowy za to uciąć, ale tak to rozumiem ;pp
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:52:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zdecydowanie ta drobina jest JONEM DODATNIM, ponieważ w atomie liczba protonów jest równa liczbie elektronów.
W tym przypadku mamy niedomiar elektronów w stosunku do atomu.
Możemy na tym przykładzie konkretnie wskazać jon.
Jest to Mg²⁺
28 4 28