A) Szerokość prostokąta stanowi ⁵/₈ jego długości.Oblicz pole tego prostokąta,jeśli jego długość wynosi 5⅓ cm.


b) Pszczelarz miał 10½ litra miodu.Turysta Zdziś kupił ¼ tego miodu,a jego kolega Krzyś ¹/₉ pozostałej ilości.Ile litrów miodu zostało jeszcze pszczelarzowi?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T22:05:50+01:00
1]
długosć=5⅓cm
szerokosć=⅝×5⅓=⅝×¹⁶/₃=¹⁰/₃
pole=5⅓×¹⁰/₃=17⁷/₉cm³
]
¼z 10½=¼×10,5=2,625kupił zdzis
pozostało10,5-2,625=7,875litra
¹/₉×7,875=0,875=kupił krzys
zostało pszczelarzowi:7,875-0,875=7 litrów miodu
2010-03-25T22:08:21+01:00
1. dlugość - 5⅓
szerokosc 5⅓*⁵/₈ =10/3=3⅓
P= 5⅓* 3⅓ = 17 7/9


2.pszczelarz 10½ l
turysta 10½*¼=2⅝
krzys 10½-2⅝=7⅞
7⅞*¹/₉=⅞

7⅞-⅞=7 [l]