Proszę o pomoc! Wystarczy chociaż, że ktoś wytłumaczy o co chodzi i mi rozpisze 2 pierwsze przykłady, to będę wiedziała co dalej...
Więc :
Korzystając z cech podzielności , rozłóż liczbę pod pierwiastkiem na dogodne czynniki i oblicz pierwiastek :
a) *676 * - pierwiastek
b) *256
c) *2704
d) *1296
e) *2916

2

Odpowiedzi

2009-10-29T19:51:23+01:00
676= 2*2*13*13 = 4*169
*676 =*4 x *169 =2 x 13 = 26
256 =(2x2x2 x2) x ( 2 x 2 x2 x2 = 16 x 16
*256 =*16 x *16 =4 x 4 = 16

2704 =2 x 2 x 2 x 2 x 13 x 13 =4 x 4 x 13 x 13 = 16 x 169
*2704 = *16 x *169 = 4 x 13 = 52
itd.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:53:31+01:00
√676
rozkładam liczbę 676 na czynniki pierwsze i grupuję po dwa jednakowe, bo √a²=a
676/2
338/2
169/13
13/13
1
zatem 676=2²*13² √676=√2²*13²=√2²*√13² =2*13=26
analogicznie pozostałe:
√256
256/2
128/2
64/2
32/2
16/2
8/2
4/2
2/2
1
√256=√2²*√2²*√2²*√2²=2⁴=16

√2704
2704/2
1352/2
676/2
338/2
169/13
13/13
1
√2704=√2²*√2²*√13²=2*2*13=52

√1296
1296/2
648/2
324/2
162/2
81/3
27/3
9/3
3/3
1
√1296=√2²*√2²*√3²*√3²*√3²=4*9=36

√2916
2916/2
1458/2
729/3
243/3
81/3
27/3
9/3
3/3
1
√2916 =√2²*√3²*√3²*√3²=2*3*3*3=54