Rozwiąż Równania:(tylko ma byc wszystko rozpisane pożądnie)
a)x+75=57
b)12 i dwie trzecie +y=2 i trzy czwarte
c)x - 34=-35
d)3x=2x+jedna siódma
e)3-x=-2x
f)5y=13
g)jedna siódma x=-2
h)-7b=siedem ósmych
i)7x+7=35
j)2-x=5-2x
k)69-x=x+96
l)jedna druga x +5=x + 8

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T22:14:45+01:00
A)x+75=57
x=57-75
x=-18

b)1i2/3+y=2i3/4
y=11/4 - 5/3

y=33/12 - 20/12
y=13/12
y=1 i 1/12

c)x-34=-35
x=-35+34
x=-1

d)3x=2x+1/7
3x-2x=1/7
x=1/7

e)3-x=-2x
-x+2x=-3
x=-3

f)5y=13 |:5
y=2,6

i)7x+7=35
7x=35-7
7x=28 |:7
x=4

j) 2-x=5-2x
-x+2x=5-2
x=3

k)69-x=x+96
-x-x=96-69
-2x=27 |:(-2)
x=13,5

l) 1/2x+5=x+8
1/2x-x=8-5
-1/2x=3 |:(-1/2)
x=-1,5
2010-03-25T22:26:03+01:00
A)x+75=57
x=57-75
x=-28

b)12 i dwie trzecie +y=2 i trzy czwarte
y=2 trzy czwarte - 12 i dwie trzecie
y=10 i jedna dwunasta

c)x - 34=-35
x=-35+34
x=-1

d)3x=2x+jedna siódma
3x-2x=jedna siodma
x=jedna siodma

e)3-x=-2x
-x+2x=-3
x=-3

f)5y=13/5
y=2 i trzy piąte

g)jedna siódma x=-2/*7
x=-14

h)-7b=siedem ósmych/:(-7)
b=- jedna osma

i)7x+7=35
7x=35-7
7x=28/:7
x=4

j)2-x=5-2x
-x+2x=5-2
x=3

k)69-x=x+96
-x-x=96-69
-2x=27/:(-2)
x= -13,5


l)jedna druga x +5=x + 8
jadna druga x - x=8-5
- 0,5x=3/(-0,5)
x=-6