Zbiorem rozwiązań nierówności |x-2|<4 jest
a) (-2,6)
b) (-6,2)
c) (-nieskończonośći,-2) U (6,+nieskończoność)
d) (-nieskończonośći,-6) U (2,+nieskończoność)


Help Me :P bo nie jestem pewny ;p a to zadanie jest na wage złota :D:D:D i 16 pKt ;p

3

Odpowiedzi

2009-10-29T19:50:08+01:00
|x-2|<4

x-2<4 lub (odwrócne v) x-2 > -4
x<6 x>-2


a) (-2,6)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:50:50+01:00
|x - 2| < 4

x - 2 > -4 oraz x - 2 < 4
x > -4 + 2 oraz x < 4 + 2
x > -2 oraz x < 6

Zatem zbiorem rozwiązań tej nierówności jest przedział (-2, 6), czyli odp. a.
1 5 1
2009-10-29T20:35:19+01:00
|x-2|<4

x-2<4 x-2<-4
x<2 x<-6

odp a) (-6,2)