Babcia Asia sprzedała na targu 8 koszyczków grzybów po 15zł za koszyczek i 5 litrów jagód po 12ł za litr. Babcia Kasia sprzedaje na targu tylko jagody - po 18zł za jedna łubiankę .Ile łubianek jagód musi sprzedać babcia Kasia, aby zarobic tyle, co babcia Asia ?





Musi być ułożone równanie.

3

Odpowiedzi

2010-03-25T22:17:30+01:00
8 * 15 zł + 5 * 12 zł = 120 zł + 60 zł = 180 zł
180 zł : 18 zł = 10

Babcia kasia musi sprzedać 10 łubianek
2010-03-25T22:19:41+01:00
Babcia Asia:
8*15+5*12=120zl+60=180zl
180zl/18zł=10
Odp.Babcia Kasia musi sprzedać 10 łubianek jagut aby zarobić tyle co Babcia Asia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T22:25:10+01:00
X - kwota po sprzedaży grzybów.
y - kwota po sprzedaży jagód.

x = 8 * 15 zł
x = 120 zł

y = 5 * 12 zł
y = 60 zł
x + y =120 zł + 60 zł = 180 zł

z = ilość łubianek aby kwoty były takie same.

z = 180 / 18
z = 10

Odp : Babcia Kasia musi sprzedać 10 łubianek aby miała tyle samo pieniędzy co babcia Asia.