Witam. Bardzo serdecznie chciałbym prosic was o pomoc w tych zadaniach. Naprawde nie wiem jak je wykonac. Bede bardzo wdzieczny ;) Licze na prawidłowe odpowiedzi. Pozdrawiam :)

zad.Temperatura -3 stopnie C odpowiada w skali kelvina temperaturze :
a) -3 K
b) 270 K
c)-270 K
d) 276 K

zad.2
Która z wymienionych wielkosci maleje w czasie ogrzewania stalowej kuli?

a) temperatura stalowej kuli
b) gęstość stalowej kuli
c) energia wewnetrzna stalowej kuli
d) objetosc stalowej kuli

zad. 3
Regularny układ atomow to cecha wszystkich :
a) ciał stałych
b) cieczy
c) gazów
d) kryształów

zad. 4

Ogrzewanie stalowej kuli prowadzi do (zwiekszenia, zmniejszenia ) energii wewnetrznej tej kuli. W czasie ogrzewania masa kuli ( rosnie, maleje, nie zmienia się ),jej objetosc ( rosnie, maleje, nie zmienia sie ) a gestosc ( rosnie, maleje, nie zmienia sie )

Za wszelka pomoc bardzo serdecznie dziekuje! Pozdrawiam!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T22:37:39+01:00
1. 0 stopni C = 273 K /-3
-3 stopni C = 270K
2010-03-25T22:43:45+01:00
1) - 3 stopnie C + 273 = 270 K
odp B

2) odp B

3) z tym zadaniem to nie wiem, są kryształy mające regularną budowę - monokryształy, ale i są też te z nieregularną - polikryształy, do ciał stałych zaliczamy kryształy, wiec jedno wyklucza drugie
4)
Ogrzewanie stalowej kuli prowadzi do zwiekszenia energii wewnetrznej tej kuli. W czasie ogrzewania masa kuli nie zmienia się, jej objetosc rośnie a gestosc maleje.