Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T22:41:32+01:00
Wysokość utworzy Δ prostokątny o katach:90,60 i 30⁰
z kąta 30 wynika że:
h rombu=5√3:2=2,5√3

pole=ah=5×2,5√3=12,5√3cm²
4 5 4
2010-03-25T22:49:32+01:00
Rysujemy romb, i jego przekątne, powstają cztery trójkąty podobne, o kątach 30, 60 i 90 z jego własności wiemy ze przeciwprostokątna to 2a najkrótszy bok a a ten średni a pierwiastków z 3 więc 2a=5 a=2.5 oraz a pierw z 3 = 2.5 pierw z 3
pole rombu to e*f/2 więc
5 pierw z 3 * 5 /2 = 25 pierw z 3 /2 = 12.5 pierw z 3
1 5 1
2010-03-25T22:52:34+01:00
Sin60º=h/5
√3/2=h/5
5√3=2h /:2
h=2,5√3

P=5*2,5√3=12,5√3 cm²
2 3 2