W czasie wycieczki odwiedziliśmy ogród zoologiczny . Ogrud był w kształcie prostokąta o bokach 22m x 300m .połowe jego powierzchni zajmują wybiegi dla zwierząt lądowych , 1/3 terenu zajmują ptaki ,pozostałą część zajmują zwierzeta wodne . oblicz ile m² zajmują zwierzęta wodne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T07:00:18+01:00
Oznaczenia:
Pp-pole prostokata
a- jeden bok prostokata(krotszy) , b- dluzszy bok prostokata
a=22m, b=300m

Pp=a*b z tego wynika,ze Pp=22*300=6600[m2] - pole calego prostokata

6600m2/2= 3300m2 - tyle zajmuja zwierzeta ladowe

6600m2 * 1/3 = 6600/3 *m2 =2200 m2 - tyle zajmuja ptaki

6600m2 - (3300m2 + 2200m2)= 1100m2

Odp. Zwierzeta wodne zajmuja 1100m2 powierzchni calego prostokata.
2010-03-26T07:03:35+01:00
P=a ∧ b
P=22 ∧ 300 = 6600m² - pole całego ogrodu
6600 : 2 = 3300m² - wybiegi dla zwierząt
⅓ ∧ 6600 = 2200m² - ptaki
6600 - (3300 + 2200) = 6600 - 5500 = 1100m²
Odp.: Zwierzęta wodne zajmują 1100 m².