Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T08:04:05+01:00
Alicja i Ania mają razem 400 pieniążków
Gdyby Ania dała Alicji 15 pieniążków miałyby po tyle samo. Ile pieniążków ma Alicja, a ile Ania?
x+15 ania
x-15 alicja
x-15+x+15=400
2x=400 /:2
x=200
ania x+15=200+15=215
alicja x-15=200-15=185
2010-03-26T08:07:13+01:00
X - ilość pieniążków Ani
x-15=200, bo gdyby dała 15 to miałyby tyle samo czyli po 200
zatemz tego wychodzi że x=215

a ilość pieniążków alicji = 400-215=185