Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T09:07:59+01:00
C = (x ; y)

ze środka AC:

B = S(AC) = ( (51+x)/2 ; (-18+y)/2 ) = (-14 ; 24 )

(51+x)/2 = -14
51+ x = -28
x = -79

(-18+y)/2 = 24
-18+y = 48
y = 66

odp.: (-79;66)
3 3 3
2010-03-26T09:11:56+01:00
A=(51,-18)
B=(-14,24)
C= (xC, yC)?
½|AC|=|AB|

Wiemy, że :
[xA+xC]/2 ; [yA+yC]/2=(-14,24)
(51+xC)/2 ; (-18+yC)/2 = (-14,24)
Zatem :

[51+xC]/2=-14
51+xC=-28
xC=-79

[-18+yC]/2=24
-18+yC=48
yC=66