Odpowiedzi

2009-10-29T19:54:22+01:00
17,65%*17g = 3,0005 g
83,35%*17g = 14,1695
2009-10-29T19:55:24+01:00

Dane:
mNH₃= 17g
%H=17,65%


mH= 17,65%z17g to 0,1765≈3g
mN= 17g-3g=14g
Tak to trzeba zrobic:))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:18:27+01:00
100% to 17g cała masa związku
17,65% to x gram wodoru
następnie robimy na krzyż czyli 17,65*17/100 i wychodzi masa wodoru czyli 3. wiec odejmujemy 17 od 3 i wychodzi nam 14g masa azotu.
1 1 1