Odpowiedzi

2009-10-29T19:58:26+01:00
Present simple
past simple
present countinouns itp.
2009-10-29T20:02:45+01:00
Present simple
stosuje sie go do okreslania co robi sie w danym czasie
nie w tej chwili
czsowniki sa w normalnej formie w zdaniach z wyjatkiem he she it w zdaniu dodaje ssie koncowke es albo s
pytania i przeczenia tworzy sie przez do lub does w 3 przy he she it i wtedy czaswonik wraca do podsatwowej formy
present continous to czas ktorego uzywa sie danej chwili co teraz robim harakteryzuje sie tym ze w zdanium odmieniamy osoby a do czasownika dodajemy koncowke ing pytania tworzymy przez inwersje a przeczenia przez dodanie do odmiany slowko not
past simple czas przeszly mowi nam o tym co robilismy kiedys zdania tworzymy z koncowka ed lub wyjatkiem czasownika to be np went . pytania tworzymy przez dodanie do slowka pytajacego did. przeczenia tworymy tylko przez slowko did not

to tyle co moge powiedziec mam nadzieje ze pomoglem :p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:27:23+01:00
PREZENT SIMPLE:
używa się aby opowiedzieć :
-o sobie
-o swojej rodzinie,przyjaciołach i innych osobach
-o zwyczajach swoich i innych osób
-o uczuciach,emocjach i opiniach
- o rozkładach jazdy i planach zajęć,harmonogramach
Pytamy przez Do i Does.
Przeczymy przez don`t i doesn`t
W zdaniach twierdzących w 3os. liczby pojedyńczej czasownik ma końcówkę -s lub -es.
PREZENT CONTINUOUS:
używa się, aby opowiedzieć :
-otym, co właśnie się dzieje
-o sytuacjach,które trwają przez pewien czas
- o planach i ustaleniach na najbliższą przyszłość
czasownik przyjmuje końcówke -ing.
PAST SIMPLE:
używa się aby opowiedzieć:
- o przeszłości swojej i innych osób
-o czymś,co wydarzyło się w określonym czasie w przeszłości
-o wydarzeniach następujących po sobie
pytamy przez Did
przeczymy przez Didn`t
to be : was i were
czasowniki z drugiej kolumny: np.went, had itd.
przy czasownikach regularnych dodaje się końcówe -ed
2 4 2