Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:54:15+01:00
Rów Mariański – najgłębszy rów oceaniczny na świecie, położony w zachodniej części Oceanu Spokojnego, na południowy wschód od Marianów. Ciągnie się łukiem o długości blisko 2000 km. Wchodzi w skład systemu rowów oceanicznych tworzących zachodnie obrzeżenie Płyty Pacyficznej. Jest miejscem, gdzie ścierają się dwie płyty: Płyta Pacyficzna i Płyta Filipińska. Według ostatnich pomiarów, głębokość rowu wynosi 10911 metrów.
Na dnie Rowu Mariańskiego woda wywiera ciśnienie 110,2 MPa czyli ponad 1000-krotnie wyższe niż normalne ciśnienie atmosferyczne.

Mam nadzieję, że pomogłam ;) Pozdrawiam!
3 5 3
2009-10-29T19:57:14+01:00
Rów Mariański jest największa głębią na Ziemi. Znajduje się w zachodniej części Oceanu Spokojnego. Ma 10911 metrów długości co oznacza że jest dłuższy niż największy szczyt na kuli Ziemskiej.
2009-10-29T20:18:00+01:00
Rów Mariański-najgłębszy rów oceaniczny na świecie, położony w zachodniej części Oceanu Spokojnego.Jest miejscem, gdzie ścierają się dwie płyty: Płyta Pacyficzna i Płyta FilipińskaW 1951 roku, około 75 lat po oryginalnym odkryciu, cały Rów Mariański łącznie z wchodzącą w jego skład Głębią Challengera był ponownie zbadany przez okręt Royal Navy o nazwie HMS Challenger nawiązującej do swojego poprzednika. W przeciwieństwie do poprzedniego badania, głębokość dna została pomierzone przy użyciu bardziej precyzyjnej i prostej metody - echosondy. Pomiar wykazał wartość 5960 sążni (10900 metrów) w miejscu o współrzędnych 11°19′N, 142°15′E.