W budownictwie używa się elementów żelazobetonowych, w których w warstwie betonu znajdują się wzmacniające pręty i druty żelazne. Jakie znaczenie ma tu fakt, że żelazo i beton mają jednakową rozszerzalność temperaturową ?Co by się stało, gdyby rozszerzalność żelazu i betonu była różna ?

Dam naj! Ale jak ktoś napisz głupotę to zgłaszam jako błędną!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T11:20:04+01:00
używanie konstrukcji z elementów żelazobetonowych żelazo i beton jednakowo rozszerzają się i kurczą pod wpływem zmian temperatury, żelazo doskonale współpracuje z betonem, tworząc z nim jednolita całość.
1 5 1
2010-03-26T11:28:11+01:00
W przypadku różnej rozszerzalności nastąpiłoby popękanie całęj konstrukcji żelbetonowej i w rezultacie katastrofa budowlana.
4 4 4