Odpowiedzi

2010-03-26T11:00:55+01:00
Po między jednym a drugim kawałkiem żelaznego odcinka stosowane są przerwy dylatacyjne.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T11:04:20+01:00
W dawniej zbudowanych torach kolejowych szyny są łączone w sposób umożliwiający im zmianę długości przy zmianach temperatury. Szczególnie w zimie łatwo zauważyć , że między kolejnymi szynami znajdują się dość szerokie odstępy.W lecie, przy wysokiej tem. , odstępy są niemal niewidoczne. Gdyby takich odstępów nie zostawiono, szyny, wydłużając się w lecie, wyginałyby się, powodując katastrofy kolejowe.
5 4 5