Zad1.Kasia i piotrek sa rodzenstwem. Kasia ma tylu braci co siostr. Czy moze byc czworo dzieci w tej rodzinie?


zad2.Piotr jest o 10 lat starszy od Pawła. Piec lat temu Paweł maił 4 razy mniej lat niż Piotrek ma teraz. Ile lat maja chłopcy?

3

Odpowiedzi

2010-03-26T11:27:12+01:00
[x+y=4
[x-1=y

[x+y=4
- [x+y=1
------------------
0=5

układ sprzeczny więc nie ma rozwiązań więc odp NIE


x+10 piotr
x -paweł

4(x-5)=x+10
4x-20=x+10
3x=30
x=10

10 i 20

chłopcy mają teraz 10 (paweł) i 20(piotr)


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T11:27:54+01:00
1) Nie może. Jedno z nich zawsze miałoby więcej sióstr lub braci.

2)
x - wiek Piotra
y - wiek Pawła

x=y+10
y-5=x/4 |*4

x=y+10
4y-20=x

4y-20=y+10
4y-y=10+20
3y=30
y=10

x=10+10
x=20
1 5 1
2010-03-26T11:36:15+01:00
Zad1.Kasia i piotrek sa rodzenstwem. Kasia ma tylu braci co siostr. Czy moze byc czworo dzieci w tej rodzinie?
x dziewczynki
y chłopcy
x-1 dziewczynki bez Kasi; Kasia ma tyle samo sióstr co braci

układ równań
x-1 = y
x+y=4

x=y+1
y+1+y=4

2y=3
y=1,5
nie może być, bo niemożliwe jest mieć półtora braci :)



zad2.Piotr jest o 10 lat starszy od Pawła. Piec lat temu Paweł maił 4 razy mniej lat niż Piotrek ma teraz. Ile lat maja chłopcy?

x+10=4(x-5) = 4x-20
-3x=-30
x = 10 tyle ma Paweł
10+10 = 20 tyle ma Piotr