Odpowiedzi

2009-10-29T19:58:15+01:00
A )

100 %-- 170 zł
115 %-- x zł

x= 195,5 zł - cena miksera przed obniżka

b)

2000 zł-- 100 %
1740 zł-- x %

x= 87 %

100 %- 87%= 13 %- o tyle procent obnizona cene telewizora
1 5 1
2009-10-29T19:59:17+01:00
0.15•170=195,5

2000-1740=260
2000-13%= 1740
260÷2=130
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:11:12+01:00
1.Przyjmuje ze mikser kosztuje 200 zł

200*15%=200*0,15=30

200-30=170

odp. przed obniżką mikser kosztował 200 zł

2.2000-1740=260

260/2000=130/1000=13/100

13/100=13%

odp. obniżono jego cene o 13%

1 5 1