Odpowiedzi

2009-10-29T19:55:49+01:00
Wirusy - "bakterie" oprogramowanie szkodliwe dla naszego komputera
Koń trojański, aplikcja, która podszywając się pod przydatne lub ciekawe dla użytkownika aplikacje
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:05:23+01:00
Wirus to najczęściej prosty program komputerowy, w sposób celowy powiela się bez zgody użytkownika. Do swojej działalności wymaga nosiciela w postaci programu komputerowego, poczty elektronicznej itp. Wirusy wykorzystują słabość zabezpieczeń systemów komputerowych lub właściwości systemów oraz niedoświadczenie i beztroskę użytkowników. Podział wirusów: wirusy dyskowe, wirusy plikowe, wirusy skryptowe, makrowirusy.

Koń trojański - wirus ten ukrywa się w na pozór pożytecznym oprogramowaniu. Uruchamia się gdy użytkownik podejmuje pracę z danym programem. Dają całkowitą władzę atakującego nad komputerem ofiary. Wirus tego typu po jego uruchomieniu oprócz wykonywania swoich "oficjalnych" zadań dokonuje także spustoszenia w systemie.

Mam nadzieję, że jest ok ;)


3 5 3
2009-10-29T20:51:27+01:00
Wirus komputerowy – najczęściej prosty program komputerowy, który w sposób celowy powiela się bez zgody użytkownika. Wirus komputerowy w przeciwieństwie do robaka komputerowego do swojej działalności wymaga nosiciela w postaci programu komputerowego, poczty elektronicznej itp. Wirusy wykorzystują słabość zabezpieczeń systemów komputerowych lub właściwości systemów oraz niedoświadczenie i beztroskę użytkowników.
Często wirusami komputerowymi mylnie nazywane są wszystkie złośliwe programy.



Koń trojański, trojan to określenie oprogramowania, które podszywając się pod przydatne lub ciekawe dla użytkownika aplikacje dodatkowo implementuje niepożądane, ukryte przed użytkownikiem funkcje (programy szpiegujące, bomby logiczne, furtki umożliwiające przejęcie kontroli nad systemem przez osoby trzecie itp.).

1 1 1