Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku "fortuna" , w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6 % w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19% . Jaki będzie stan konta pana piotra po roku oszczedzania ??

prosze o obliczenia ;* bardzo bardzo prosze żeby ktoś mi to zrobił :)

3

Odpowiedzi

2010-03-26T12:47:34+01:00
6% w skali roku z 2000 = 120 zl
podatek od 120 zl = 19% = 22,8 zl
120 - 22,8 = 97,2 zl
zostanie mu 97.2 zl odsetek
stan konta = 2097,2 zl
1 5 1
2010-03-26T12:48:13+01:00
Na początku - 2000zl
po roku - 2000zl * 6% + 2000zl = 2000zl * 6 / 100 + 2000zl = 2120zl
odsetki - 2120zl - 2000zl = 120zl
odsetki z odprowadzonym podatkiem - 120zl * (100-19)% = 120zl * 81% = 120zl * 81 / 100 = 97,2zl
stan konta po roku oszczedzania = 2000zl + 97,2zl = 2097,2zl
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T12:49:18+01:00
2000 zł - 100%
x - 6%
x=2000*6/100
x=120 zł -tyle wyniosą odsetki po roku oszczędzania

120zł - 100%
x - 19%
x=120*19/100
x=22,80 tyle wyniesie podatek

120-22,80+2000=2097,20 - taki będzie stan konta po roku oszczędzania
1 5 1