Odpowiedzi

2010-03-26T13:34:22+01:00
Wśród liczb 306, 409, 642, 66`, 702, 1111, 10443 wybierz:
a) liczby podzielne przez 3
sprawdzasz sumę cyfr liczby, jeśli jest podzielna przez 3 to liczba też
306(suma9)
642(suma12)
66(suma12)
702(suma9)
10443(suma12)
b) liczby podzielne przez 9
ta sama zasada, tylko podzielna przez 9
306(suma9)
702(suma9)
Odpowiedź uzasadnij.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T13:34:26+01:00
A) Podzielne przez 3:
306, 642, 66, 702, 10443
Żeby liczba była podzielna przez 3 suma cyfr liczby musi być podzielna przez 3.

b) Podzielne przez 9:
306, 702
Żeby liczba była podzielna przez 9 suma cyfr liczby musi być podzielna przez 9.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-26T13:49:57+01:00
A) liczby podzielne przez 3:
306
642
66
702
10443
No to żeby podzielić przez 3 to suma liczb cyfry musi sie podzielić przez 3 np. 306=9//3=3 i się podzieli

b)
Liczby podzielne przez 9:
306
702
Żeby liczba była podzielna przez 9 suma cyfr liczby musi być podzielna przez 9. np. 306=9//9=1
1 5 1