Odpowiedzi

2010-03-26T14:00:06+01:00
Z-liczba atomowa A-liczba masowa P-protony E- elektrony N- neutrony pow-powłoki ew-elektrony walencyjne ok-okres gr- grupa
Na
Z-11 A-23u P-11 E-11 N-12 ew-1 pow-3 gr-1 ok-3
Mg
z-12 a-24 p-12 e-12 n-12 ew- 2 pow-3 gr2 ok-3
F
z-9 a-19 p-9 e-9 n-10 ew-7 pow- 2 gr-17 ok-2
Cl
gr-17 ok-3 z-17 p-17 e-17 pow-3 ew-7
P
gr-15 ok-3 z-15 p-15 e-15 pow-3 ew-5
K
z-19 a-39 gr-16 ok-3 n-14 pow-3 ew13
Ca
gr-2 ok-4 a-20 p-20 e-20 pow-4 ew-2
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T14:18:16+01:00
Na - sud
- liczba atomowa - 11
- masa atomowa - 23 u
- liczba masowa - 22
- okres:3
- grupa - 1
- liczba powłok - 3
- liczba elek. walen.- 1
- liczba protonów - 11
- liczba elektronów - 11
- liczba neutronów - 11
Mg - magnez
- liczba atomowa - 12
- masa atomowa - 24 u
- liczba masowa - 24
- okres:3
- grupa - 2
- liczba powłok - 3
- liczba elek. walen.- 2
- liczba protonów - 12
- liczba elektronów - 12
- liczba neutronów - 12
F - fluor
- liczba atomowa - 9
- masa atomowa - 19 u
- liczba masowa - 18
- okres - 2
- grupa - 17
- liczba powłok - 7
- liczba elek. walen.- 7
- liczba protonów - 9
- liczba elektronów - 9
- liczba neutronów - 9
Cl - chlor
- liczba atomowa - 17
-masa atomowa - 35 u
- liczba masowa - 34
- okres - 3
- grupa - 17
- liczba powłok - 3
- liczba elek. walen. - 7
- liczba protonów - 17
- liczba elektronów - 17
- liczba neutronów - 17
P - fosfor
- liczba atomowa - 15
- masa atomowa - 31 u
- liczba masowa - 30
- okres - 3
- grupa - 15
- liczba powłok - 3
- liczba elek. walen. - 5
- liczba protonów - 15
- liczba elektronów - 15
- liczba neutronów - 15
K - potas
- liczba atomowa - 19
- masa atomowa - 39 u
- liczba masowa - 38
-okres - 4
- grupa - 1
- liczba powłok - 4
- liczba elektronów walencyjnych - 1
- liczba protonów - 19
- liczba elektronów - 19
- liczba neutronów - 19
Ca - wapń
- liczba atomowa - 20
- masa atomowa - 40 u
- liczba masowa - 40
- okres - 4
- grupa - 2
- liczba powłok - 4
- liczba elek. walen. 2
- liczba protonów - 20
- liczba elektronów - 20
- liczba neutronów - 20
4 4 4