Odpowiedzi

2010-03-26T14:19:11+01:00
Jesli wielomiany sa rowne to wspolczynniki przy odpowiednich wyrazach musza byc sobie rowne. Mozna wiec ulozyc uklad rownań:

-(a+3)=4
-(b+1)=7
c=4

zatem
a=-7
b=-8
c=4

podstawiajac te wspolczynniki zobaczysz ze wtedy oba wielomiany sa takie same
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T14:21:07+01:00
Aby wielomiany były równe musza mieć wpółczynniki przy odpowiednich potęgach takie same, czyli tutaj
W(x)= 3x³- (a+3)x² + 7x + c
P(x)= 3x³ + 4x² – (b + 1)x + 4
-(a+3)=4
-a-3=4
a=-7

-(b+1)=7
-b-1=7
b=-8

c=4