Odpowiedzi

2010-03-26T14:35:13+01:00
Długość mostu oznaczmy przez x.

x = 150 + ⅓x + ⅙x ( cały most to 150m na zachodzące na jeden brzeg, jedna trzecia mostu zachodząca na drugi brzeg, oraz jedna szósta mostu będąca bezpośrednio nad rzeką).
⅓x + ⅙x = ½x
x= 150 + ½x
½x=150
x=300
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T14:45:47+01:00
X- długość całego odcinka
1/6x- szerokość rzeki

1/3x + 1/6x + 150 = x
2/6x + 1/6x + 150 = x
3/6x + 150= x
150 = 1/2x /*2
x=300

1/6x= 1/6* 150= 50 m

Odpowiedź: rzeka ma szerokość równą 50m.