1. Do wymienionych wyrazów dopisz takie wyrazy pochodne , w których występują podane oboczności samogłoskowe i spółgłoskowe.

księga - .... ę : ą , g : ż
mąż - .... ą : ę , ż : s
strzelić - .... e : a , l : ł
śnić - .... s : ś , e : formant zerowy
dwór - .... ó : o , r : rz
mosiądz - .... ą : ę , dz : ż
świecić - .... e : a , ci : t
dowozić - .... o : ó , zi : z

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T14:36:41+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Księga - książka
mąż - męski
strzelić - strzał
śnić - sen
dwór - dworzanin
mosiądz - mosiężny
świecić - światło
dowozić - dowóz
115 4 115
2010-03-26T14:36:51+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Książka
męski
strzał
sen
dworzanin
mosiężny
światło
dowóz
79 4 79