1. W komórce jajowej zawsze występuje chromosom płci oznaczonej literą ....., natomiast w połowie plemników chromosom płci ...., a w połowie chromosom płci ......
Jeśli komórka jajowa zostanie zapłodniona plemnikiem zwierającym chromosom płci ...., to w zygocie znajdą się dwa chromosomy ... i dziecko będzie dziewczynką. Jeśli komórka jajowa zostanie zapłodniona plemnikiem zawierającym chromosom płci ...., to w zygocie powstanie układ chromosomów płci ... i dziecko będzie chłopcem.
2. Wskaż te zdania, które poprawnie opisują kwas DNA:
a)stanowi materiał genetyczny
b)zbudowany jest z nukleotydów
c) w skład poszczególnych nukleotydów kwasu wchodzi cukier ryboza
d)nukleotydy budujące cząsteczkę kwasu różnią się od siebie zasadą azotową
e) podwójna nić kwasu jest skręcona i tworzy tzn, helisę
f)w skład jednej cząsteczki łańcucha DNA maksymalnie może wchodzi 17 nukleotydów.



Proszę o szybkie rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

2009-10-29T20:01:09+01:00
W komórce jajowej zawsze występuje chromosom płci oznaczonej literą x, natomiast w połowie plemników chromosom płci y., a w połowie chromosom płci x
Jeśli komórka jajowa zostanie zapłodniona plemnikiem zwierającym chromosom płci .x, to w zygocie znajdą się dwa chromosomy x i dziecko będzie dziewczynką. Jeśli komórka jajowa zostanie zapłodniona plemnikiem zawierającym chromosom płci .y, to w zygocie powstanie układ chromosomów płci xy i dziecko będzie chłopcem.
1 5 1
2009-10-29T20:04:18+01:00
I.
1. X
2. X
3. Y
4. X
5.XX
6. Y
7. XY


1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T23:46:53+01:00
Podaję po koleci co należy wpisać
X
X
Y
X
X
Y
XY

2. a, b, d,e
1 5 1