Błagam o pomoc, potrzebne na poniedziałek. :)
1.a) Oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o krawędziach długości 3cm, 4cm, 1dm.
b) Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 216 cm. Oblicz pole powierzchni tego sześcianu.
2. Oblicz pole powierzchni graniastosłupa , którego krawędź boczna ma długość 20 cm a podstawa jest:
a)trójkątem równoramiennym o bokach 5cm, 5cm i 6cm.
b) trapezem równoramiennym o bokach 10cm, 6cm,4cm i 4cm.
- z góry dziękuję, będę naprawdę wdzięczna. : *

2

Odpowiedzi

2010-03-26T14:57:45+01:00
Zadanie 1
A) 3cm, 4cm 1dm-10cm
Pc=2Pp+Pb
Pp=3*4=12
10*4=40
10*3=30
Pc=2*12+2*40+2*30=24+80+60=164cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T15:15:01+01:00
1.a)
Pc=2Pp+Pb
Pp=3*4=12cm²
Pb=2*3*10+2*4*10=60+80=140cm²
Pb=2*12+140=24+140=164cm²

b)
szescian ma 12 krawedzi a zatem:
216:12=18
a=18
Pc=6*a²
Pc=6*324=1944cm²

2.
a)
Pc=2Pp+Pb
Pp=a*h/2

h²+3²=5²
h²+9=25
h²=16
h=4
Pp=5*4/2=10cm²
Pb=5*20+5*20+6*20
Pb=100+100+120=320cm²
Pc=2*10+320=340cm²

b)
Pc=2Pp+Pb
Pp=(a+b)*h/2
h²+2²=4²
h²+4=16
h²=12
h=√12=2√3

Pp=(10+6)*2√3/2
Pp=16*2√3/2=16√3
Pb=10*20+6*20+4*20+4*20=200+120+80+80=480cm²
Pc=2*16√3+480=32√3+480 cm²