Sen miałem dziwny .A tak to było:
W tłumie kosmitów na placu stałem. Dwieście ich oczu patrzyło na mnie,Ale zarysów ciał nie widziałem.Wtem usłyszałem-Hej, Ziemianinie, Zadam, ci teraz trudne pytanie. Musisz się spieszyć bo gdy noc minie, chcemy gotowe mieć rozwiązanie. Kilku z nas ma , jak ty oczu parę . O siedmiu więcej ma ich dwie pary. A czworo oczu ponad twą miarę mam ja , ma brat mój i ojciec stary. Połowę grupy już omówiłem , Reszta mych druchów ma oko jedno. Z jak liczną grupą tutaj przybyłem ? Spróbuj obliczyć, nim gwiazdy zbledną

2

Odpowiedzi

2010-03-26T14:54:44+01:00
2x+4(x+7)+6*3+x+x+7+3=200
9x=144
x= 18 - tyle ma jedną parę
A wszystkich jest :
2(x+x+7+3)=92
2x+2x+14+6=92
4x+20=92 / -20
4x=72 / :4
x=18

licze na naj ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T15:00:46+01:00
X - liczba dwuokich
x+7 - liczbę czterookich
A czworo oczu ponad twą miarę
Mam ja, ma brat mój i ojciec stary, czyli 3*6
2x+10 jedoocy

2x+4(x+7)+6*3+1*(x+x+7+3)=200
2x+4x+28+18+x+x+10=200
8x=200-56
8x=144
x=18

2(x+x+7+3)=4x+20=4*18+20=92
5 4 5