Rozwiąż krzyżówkę.Ułóż dwa zdania z wyrazem,który stanowi jej rozwiązanie.

1.Książę poetów,autor bajek i satyr.(na 8 liter)
2.Imię córki Minosa,która pomogła Tezeuszowi pokonać Minotaura.(na 7 liter)
3.Jeden z rodzajów literackich.(na 6 liter)
4.Angielski pisarz,autor"Opowieści wigilijnej"(na 7 liter)
5.Przyzywał duchy zmarłych w dramacie A.Mickiewicza.(na 7 liter)
6.Średniowieczny idol.(na 6 liter)
7.Krótki utwór liryczny o żartobliwym bądź refleksyjnym charakterze(na 7 liter)
8.Nazwisko autora"Zemsty"(na 6 liter)
9.Tekst poboczny w dramacie.(na 10 liter)
10.Utwór z morałem.(na 5 liter)

3

Odpowiedzi

2010-03-26T15:10:29+01:00
1. Krasicki
2. Ariadna
3. liryka, albo dramat
4. Dickens
5. guślarz
6. ronald
7. fraszka
8. fredro
9. didaskalia
10. bajka
2010-03-26T15:14:16+01:00
Odpowiedzi do krzyżówki:
1.KRASICKI
2.ARIADNA
3.LIRYKA lub DRAMAT
4.DICKENS
5.GUŚLARZ
6.RYCERZ
7.LIMERYK
8.FREDRO
9.DIDASKALIA
10.BAJKA

Niestety nie znam hasła, ponieważ nie mam informacji, które litery wchodzą w jego skład, dlatego nie mogę go wyjaśnić.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T15:21:13+01:00
1.) KRASICKI
2.) ARIADNA
3.) LIRYKA/DRAMAT <zależy co ci pasuje do krzyżówki>
4.) DICKENS
5.) GUŚLARZ
6.) RYCERZ - ROLAND
7.) FRASZKA
8.) FREDRO
9.) DIDASKALIA
10.) BAJKA

P.S. Chętnie ułożyłabym ci dwa zdania ale zapomniałeś/aś napisać, które litery z poszczególnych wyrazów składają się na hasło. :))
Nie jestem pewna czy jest to dobrze bo nie mam tej krzyżówki przed sobą.
1 5 1