Pan Kowalski pobierał ze swojego konta 12 000 zł . Kasjerka wypłaciła tę kwotę w banknotach o nominałach 200 zł i 50 zł . Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż piędziesięciozłotowych. Ile pan Kowalski otrzymał banknotów ?

Proszę o rozpisanie wszystkich x i obliczeń :)

I wzorować się na takim czymś bo to ma być zrobione w takich przykładach bo my teraz takie coś przerabiamy : np.
4x = 5,20 / :4

No coś z takimi kreskami . Daje naj :*.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-26T15:30:07+01:00
Y - liczba banknotów 50zł
y+10 - liczba banknotów 200zł
200y+50y+2000 = 12000zł
250y = 10 000
y = 40 banknotów
x = 50 banknotów

50 + 40 = 90
Odp. Pan Kowalski ma 90 banknotów.
2010-03-26T15:30:10+01:00
200x+50y=12000
x=y+10

200y+2000+50y=12000
250y=10000
y=40
x=50
x+y=90
2010-03-26T15:42:54+01:00
200x+ 50y= 12 000 zł
x= y+10
200y+ 2 000 + 5y= 12 000 zł
250y= 10 000 zł
y= 40
x= 40+10
x= 50
x+y= 90
40+50= 90
odp. Pan Kowalski otrzymał 90 banknotów.