1Zysk sprzedawcy stanowi 10%z sprzedanych towarów.Za ile musi sprzedac towar by zarobic 700 zł?
2.Długopis kosztował 1.20 zł.obniżono tę cenę o 20%.Ile kosztował po obniżce ?
3.Oprocentowanie oszczednosci wynosi 2.5 %w stosunku rocznym.Ile trzeba wpłacić na konto aby za rok mieć 300 zł?
4.Ile promili metra kwadratowego stanowi 1cm kwadratowy?
sory za tak mało punktow ale nie mam wiecej
prosze o obliczenie
dam najlepsza odpowiedz 1!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-10-29T20:15:57+01:00
1. 700: 10%= 700 * odwrotnosc 10 % czyli 10 = 7000zl
2. 20% * 1,20 = 0,2 * 1,20 = 0,24 zl
3.300 : 2,5%= 300 * 40 = 12000 zl
4. nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:34:40+01:00
A)700-10%
x-100%
700×100:10=70000:10=7000Zl
musi sprzedac towar w cenia 7000zl
b)1,2-100%
x-20%
1,2×20:100=120:100=0,24
1,2-0,24=0,96gr
dlugopis po obnizce kosztuje 96gr
c)x-100%
300-2,5%
300×100:2,5=30000:2,5=12000zl
trzeba wplacic 12000zl