Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:13:16+01:00
18*19/20=17.1-tyle stanowi woda
18-17.1=0.9 (dkg)
albo
18*1/20=18/20=0.9(dkg)-tu odrazu masz rozwiązanie
  • 314
  • Początkujący
2009-10-29T20:13:48+01:00
19/20 to masa wody w meduzie, czyli woda stanowi 95 % ogólnej masy meduzy.
jeśli meduza waży 18 dag, to:
woda w meduzie= 18×95/100 = 17,1
18 - 17,1 = 0,9
odp: substancje inne niż woda ważą 0,9 dag
2009-10-29T20:16:15+01:00
19/20*18dag=17,1dag
18dag-17,1dag=0,9dag
0,9dag*10=9g