Poniżej ( w załączniku) narysowano ostrosłup i jego siatkę. Ściany boczne tego ostrosłupa są jednakowymi trójkątami. Oblicz pole podstawy, pole powierzchni bocznej i pole powierzchni całkowitej tego pola.
Pp=........cm2(pole podstawy=..........centymetrów kwadratowych)
Pb=........cm2(pole bocznej=.......centymetrów kwadratowych)
Pc=........cm2(pole całkowitej=.......centymetrów kwadratowych)

PS.w załączniku gdzie jest narysowana ta siatka tego ostrosłupa to podstawa jest kwadratem a nie prostokątem!
Z góry dzięki ;)
TYLKO Z OBLICZENIAMI

3

Odpowiedzi

2010-03-26T16:19:48+01:00
Nie wiem, jak takiego czegoś można nie umieć zrobić...
Pp=a²=4²=16 cm²
Pb=4*½*a*h=2*4*6=48cm²
Pc=Pp + Pb= 16+48=64cm²
157 3 157
2010-03-26T16:24:33+01:00
PP= 4 cm x 4 cm = 16 cm2
PB= 6cm x 4 cm = 24 cm2 : 2 = 12 cm2
PC= 16 cm2 + 12 cm2 x 4 = 16cm2 + 48 cm2 = 64 cm2
174 4 174
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T16:32:09+01:00
Pp=4*4=16cm2
Pb=4*(o,5*4*6)=48cm2
Pc=Pp+Pb=16cm2+48cm2=64cm2
:)
250 3 250