Pytania- II wojna swiatowa klasa 3 gim ( DAJE NAJJ)

1.Gdzie miała miejsce ostatnia kontrofnsywa niemiecka?
2.Która bitwa była największą,a która ostatnia w trakcie wojny obronnej Polski?
3.Dlaczego w 1942r.Hitler wzmocnił atak na ziemie ukraińskie?
4.Sojusznicy państw osi.
5, Podaj zasady zawarte w Karcie atlantyckeij.
6.Wyjasnij,dlaczego POlska nie miała szans obronić się przed atakiem w 1939r.?
7.Dlaczego Japonia zaatakowała Pearl Harbor?
8.W jakim państwie we wrześniu 1939r.polski rząd zosatł internowany?
9.Gdzie została stoczona największa bitwa panerna II wojny światowej?

2

Odpowiedzi

2010-03-26T18:24:47+01:00
1. pod brześciem
2.pod kockiem
3. pragnoł rozszerzyć granice 3 rzeszy
4.japonia, niemcy, włocht
5. koalicja antyhitlerowska
6.gdyz polska została zaatakowana z 3 stron
7.bo amerykanie grozili zablokowaniem ekspansji japonskiej na pacyfiku
8.w rumuni
9.pod fulest
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T19:18:38+01:00
1.Ogólnie się mówi że ostanią Niemiecką ofensywą byłą ofensywa w Ardenach, znana też jako bitwa o wybrzuszenie, miała miejsce na przełomie 1944 i 1945. Ale tak naprawdę ostatnią niemiecką kontrofensywą byłą kontrofensywa na Węgrzech marzec 1945.
2.Największa byłą bitwa nad Bzurą 9-22. 09. 1939r.
3.Niemcy szykowali się do ataku na kaukaz operacja (fall blau) GA Południe miała go przeprowadzić a obzar jej działania to właśnie Ukraina.
4.Węgry(byli najwierniejszymi sojusznikami, Niemiec), Rumunia, Słowacja.
5.Wolność religii, wolność słowa, wolność od nędzy, wolność od strachu.
6.
a) Niemcy mieli przewagę liczebną, mieli lepszy sprzęt, więcej sprzętu, ponadto zastosowali taktykę Blitzkriegu( Wojny Błyskawicznej),
b) Polska została zaatakowana z dwóch stron (1 września przez Niemcy,17 września przez ZSRR)
c) Polska została opuszczona przez zachodnich sojuszników.
7. Jedynym skuteczym sposobem na szybkie pokonanie Floty USA było uderzenie w ich kręgosłup czyli w lotniskowce które znajdowały sie w bazie Amerykańskiej Matynarki Wojennej na hawajach, jednak niestety podczas ataku nie było ameykańskich lotniskowców w bazie co miało złe skutki, jak to powiedział Yamamoto "Obawiam się że obudziliśmy śpiącego giganta, i że jego gniew będzie straszliwy"
8.W Rumuni
9. Bitwa Na łuku Kurskim- 04 lipca 1943rok- 23 sierpień 1943rok
2 5 2