Oblicz wysokość piramidy Cheopsa ,mając dane: długość krawędzi podstawy 230m, długość cienia piramidy 250m, długość użytego drąga 3m, długość cienia draga 7m.

Rysunek piramidy w załączniku !

Proszę o pomoc !
Daje naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T16:24:12+01:00
Α=α
90°=90°
Zasada kąt kąt (kk)
Z podobieństwa figur:
3/7=H/(230/2 + 250)
3/7 = H/365
7H=3*365
H=1095/7=156 i 3/7
3 2 3
2010-03-26T16:25:31+01:00
Można to zrobić np. tak:
(jeśli Twój rysunek jest w miare dokładny)

z pierwszego trójkąta tgα=x/(250+115)
z drugiego trójkata tgα=3/7

zatem
3/7=x/(250+115)
czyli x = 3 * 365 / 7 = 156,43m
3 4 3