Uzupełnij:(Z OBLICZENIAMI!!!)
a)Długość krawędzi sześcianu wynosi 3cm
Pole powierzchni sześcianu wynosi- ???
Objętość sześcianu wynosi-????
W TYM PODPUNKCIE OBLICZ POLE I OBJĘTOŚĆ TEGO SZEŚCIANU.
b)Długość krawędzi sześcianu wynosi 10cm
Pole powierzchni sześcianu wynosi-????
Objętość sześcianu wynosi-????
OBLICZ POLE I OBJĘTOŚĆ TEGO SZEŚCIANU.
c)Długość krawędzi sześcianu wynosi-????
Pole powierzchni sześcianu wynosi 24 decymetry kwadratowe
Objętość sześcianu wynosi- ????
OBLICZ DŁUGOŚĆ KRAWĘDZI I OBJĘTOŚĆ TEGO SZEŚCIANU.
d)Długość krawędzi sześcianu wynosi-????
Pole powierzchni sześcianu wynosi-????
Objętość sześcianu wynosi 125 metrów sześciennych
OBLICZ DŁUGOŚĆ I POLE POWIERZCHNI TEGO SZEŚCIANU

JA ZGÓRY DZIĘKUJĘ TYLKO PISZCICIE Z OBLICZENIAMI OK?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-26T16:42:02+01:00
A) a = 3 cm
V = a³ = 3³ = 27 cm³
Pc = 6a² = 6 × 3² = 54 cm²

b) a = 10 cm
V = a³ = 10³ = 1000 cm³
Pc = 6a² = 6 × 10² = 600 cm²

c) Pc = 24 dm
Pc = 6a²
24 dm = 6a² /:6
a² = 4 /√
a = 2 dm
V = a³ = 2³ = 9 dm³

d) V = 125 m³
V = a³
125 = a³ /∛
a = 5 m
Pc = 6a² = 6 × 5² = 150 m²
2010-03-26T16:44:53+01:00
A) Pole powierzchnie - 3*3*6=54(cm2)
V-3*3*3=27(cm3)

b) Pole powierzchni - 10*10*6=600(cm2)
V-10*10*10=1000(cm3)

C) długość krawędzi - 24/6= (4dm) 4/2=2 (dm)
Pole- 24 dm2
V- 2*2*2=8(dm3)

D)długość krawędzi - 5cm
Pole- 5*5*6=150(cm2)
V- 125 dm3


Myślę,że wystarczająco pomogłam:)