Uzupełnij:(Z OBLICZENIAMI)
a)Wymiary prostopadłościanu: 2cm x 2cm x 5cm
Pole powierzchni prostopadłościanu-????????
Objętość prostopadłościanu-??????????
OBLICZ POLE I OBJĘTOŚĆ TEGO PROSTOPADŁOŚCIANU.
b)Wymiary prostopadłościanu: 1m x 1m x 10cm
Pole powierzchni prostopadłościanu-??????????
Objętość prostopadłościanu-???????????????????
OBLICZ POLE I OBJĘTOŚĆ TEGO PROSTOPADŁOŚCIANU

Z GÓRY DZIĘKUJĘ TYLKO PLIS Z OBLICZENIAMI

3

Odpowiedzi

2010-03-26T16:45:14+01:00
A)P=2(2*2+2*5+2*5)
P=2(4+10+10)
P=2*24
P=48cm²
V=2*2*5
V=20cm³

b)
1m=100cm
P=2(100*100+100*10+100*100)
P=2(10 000+1 000 +10 000)
P=2*21 000
P=42 000cm²

V=100*100*10= 100 000 cm³
2010-03-26T16:46:44+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:12:14+01:00
A) V= 2cm × 2cm × 5cm= 20cm3
Pp(pole podstawy) = 2cm × 2cm = 4cm2
Ps(pole ściany)= 2cm × 5cm = 10cm
Pc(pole całkowite)= 4cm2 × 2 + 10cm2 × 4 = 48cm2
b)1m=100cm
Pp=1cm×100cm=100cm2
Ps= 100cm×10cm=1000cm2
Pc= 100cm2 × 2 + 1000cm2 × 4 = 4200cm2

V= 100cm×100cm×10cm= 100 000 cm3