Podwyżka płac o 5% spowodowała, że pracownik otrzymał o 100zł wyższe wynagrodzenie. Dotychczasową pensje pracownika można obliczyć z równania (wybierz i rozwiąż równanie):

a) x + 5/100x = 100
b) 5/100x = x + 100
c) 5/100x = 100
d) 5% = 100x

3

Odpowiedzi

2010-03-26T16:49:10+01:00
X + 5/100x = 100
1,05x = 100 / 1,05
x = 95

dotychczasowa pensja wynosila 95zl
2010-03-26T16:49:41+01:00
Obliczasz z równania c:
5/100x = 100
x=2000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T16:51:01+01:00
Odp c
5/100x = 100
x=10000/5=2000
Dotychczasową pensja=2000zl

pozdr