Prosze o pelne obliczenia zadan:
1. Ile potrzeba butelek o poj. 1/3 l aby zmiescila sie w niej zawartosc 15 butelek o pojemnosci 3/4 l.
2. Na mapie w skali 1:200000 linia kolejowa laczaca 2 miasta ma dl 79 mm czyli dlugosc tej trasy w terenie wynosi ile?
3.a.oblicz 5 promili z liczby 380000000
b. znajdz liczbe ktorej 0,5 promila wynosi 2
c. jaki promil liczby 150 000 stanowi liczba 30.
4.w 1cm szesciennym miesci sie okolo 250 ziaren piasku oblicz ile ziaren piasku wypelni pokoj o wymiarach 5mx4mx3m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:34:15+01:00
15*¾=11 ¼ l
11 ¼ : ⅓ = 33,75 ≈ 34
Odp. Potrzeba 34 butelki.
-------------------------------------------------
1cm=2 km
79 mm=7,9 cm
7,9*2=15,8 km=16 km
Odp. W terenie odległość ta wynosi 16km.
-------------------------------------------------
5/1000*380000000=1900000
Odp.1900000.
-------------
0,5‰ - 2
1000‰ - x
1000*2/0,5= 4000
Odp. 4000.
--------------
150000/1000
30x‰
0,2‰
Odp. 0,2‰.
-------------------------------------------------
5*4*3 = 60 m³= 60000000 cm³
1m³ = 1000000cm³
60000000 cm³ * 250 = 15000000000
Odp. Zmieści się w nim 15000000000 ziaren.

2010-03-26T17:35:29+01:00
Prosze o pelne obliczenia zadan:
1. Ile potrzeba butelek o poj. 1/3 l aby zmiescila sie w niej zawartosc 15 butelek o pojemnosci 3/4 l.
15*3/4 l :1/3 l=15*3/4*3=33,75
czyli 34 butelki
2. Na mapie w skali 1:200000 linia kolejowa laczaca 2 miasta ma dl 79 mm czyli dlugosc tej trasy w terenie wynosi ile?
1:200000
1cm na mapie to 200000cm=2km w terenie
79mm=7,9cm to
7,9*2km=15,8 km
3.a.oblicz 5 promili z liczby 380000000
5/1000*380000000=5/1*380000=1 900 000
b. znajdz liczbe ktorej 0,5 promila wynosi 2
1/2000x=2
x=4000
c. jaki promil liczby 150 000 stanowi liczba 30.
30/150 000=3/15 000=1/5 000=0,2/1000=0,2 promilii
4.w 1cm ³ miesci sie okolo 250 ziaren piasku oblicz ile ziaren piasku wypelni pokoj o wymiarach 5mx4mx3m
5mx4mx3m=500cmx400cmx300cm=60 000 000 cm³
1cm ³ miesci sie okolo 250 ziaren
60 000 000 cm³ miesci x

x=60 000 000*250
x=15 000 000 000 ziaren