Pociąg jadący ze średnią prędkością 80km/h przejeżdża całą trasę w ciągu 1 godz 45 minut.Jaką musi miec średnią prędkośc,aby tę samą drogę przejechac w czasie 2 godzin?


zadanie proszę rozwiązac za pomocą równania,opisując szukane wielkości np.że x -znaczy coś tam

3

Odpowiedzi

2010-03-26T17:27:00+01:00
To bardziej zadanie z fizyki no ale i ta pocisne :D
V=s/t
V₁-80m/s
V₂-x
t₁-1h45min=1,75h
t₂-2h
s-szukana droga
V₁=s/t₁
80=s/1,75
s=140km
V₂=s/t₂
V₂=70m/s
Sry niedoczytałem do końca czyli bedzie tak(drogi są takie same)
s=V*t
V₁*t₁=V₂*t₂
80*1,75=x*2
2x=140
x=70
2010-03-26T17:27:04+01:00
80km/h - szybkosc
1 godz 45 minut - czas
v=s/t /*t (wzór na prędkość średnią, s=całkowita droga, t=całkowity czas, v=śr. szybkość)
s=vt=80km/h*1¼h=140km
A więc droga jest równa 140km.
Teraz wykorzystujemy wzór
v=s/t
v=140km/2h
v=70km/h
Odpowiedź: Aby tę samą drogę przejechac w czasie 2 godzin musi miec średnią szybkość 70km/h.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:30:19+01:00
X- przebyta droga
80km/h=x/1h45min
80km/h=x/1,75h
x=140km
Vśr=140/2
Vśr=70km/h