Zadania z równań (wszystkie obliczenia) :

1. Średnia arytmetyczna trzech liczb wynosi 38. Jakie to liczby,jeśli druga jest o 6 większa od pierwszej,trzecia dwa razy większa od drugiej ?

2.W jednym koszyku jest 3 razy więcej jabłek niż w drugim.Jeśli z pierwszego przełożymy 10 do drugiego, to w obu będzie tyle sana. Ile jabłek będzie w każdym koszyku ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:50:23+01:00
Zad.1]
x=1 liczba
x+6=2 liczba
2(x+6)=2x+12=3 liczba

(x+x+6+2x+12):3=38/×3
4x=114-18
4x=96
x=96:4
x=24

x+6=24+6=30
2×24+12=60
to liczby:24,30 i 60
sprp, 24+30+60=114:3=38
zad.2]
x-ilosć w 1 koszu
y=ilosć wq 2 koszu

x=3y
x-10=y+10

3y-y=10+10
2y=20
y=20:2
y=10
x=3×10=30
w 1 koszu jest 30, a w 2 10 jabłek
2010-03-26T17:55:01+01:00
1.
x=1 liczba
x+6=2 liczba
2(x+6)=2x+12=3 liczba

(x+x+6+2x+12):3=38/×3
4x=114-18
4x=96
x=96:4
x=24

x+6=24+6=30
2×24+12=60
to liczby:24,30 i 60
spr, 24+30+60=114:3=38

2.
musimy oszacowac wynik jablek w pierwszym koszu, tak aby bylo rowne tyle ile jest w drugim, czyli:
w pierwszym koszu bedzie 20 jablek, ale potem przelozono 10, wiec w obu koszach jest po 10 jablek;)

mysle ze to cos pomoze, o ile jest dobrze;) pozdrawiam i zycze dobrej ocenki;) przyznam ze nie lubie matematyki;(