Jeden z zawodników dla utrzymania kondycji codziennie rano przebiega dookoła lodowisko w kształcie prostokąta.Na planie wykonanym w skali 1:1500 ma on wymiary 4 cm * 2 cm.Jaką odległość w metrach pokona sportowiec każdego ranka?PROSZĘ O POMOC I SZYBKĄ ODPOWIEDŹ!!!Z góry dzięki.;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:54:16+01:00
Na planie w skali 1:1500
1cm to w rzeczywisctosci 1500cm czyli 15m
Wiec obwod:
2*4*15m+2*2*15m=180m
Czyli przebiaga 180m
2 5 2
2010-03-26T17:56:37+01:00
1500*4=6000cm=60m
1500*2=3000=30m
60m*2+30m*2=120m+60m=180m- to jest ta odległość
2 3 2
2010-03-26T17:57:54+01:00
1 : 1500 = 1cm - 1500cm
1500 * 4cm = 6000cm
1500 * 2cm = 3000cm
3000cm = 30m
6000cm = 60m
60m + 60m + 30m + 30m = 180m
Odp : Sportowiec każdego ranka przebiega 180m.
1 1 1