Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:56:48+01:00
4/9<a/b<5/9
możemy powiększyć boczne ułamki *2
8/18<a/b<10/18
a/b=9/18 to a=9 i b=18

inne boczne razy 3
12/27<a/b<15/27
a/b=13/27; 14/27
i t d
2 4 2
2010-03-26T17:59:36+01:00
Po prostu a:b musi być większe od 4/9, ale mniejsze od 5/9

musisz zamienić te 2 ułamki na ułamki o większych mianownikach
jest mnóstwo możliwości, np:

4/9=12/27
5/9=15/27

czyli tu masz takie liczby:13/27 i 14/27

czyli a=13,b=27
a=14,b=27


inny przykład:

36/81 i 45/81

37/81,38/81,39/81,40/81,42,81,43,81,44/81

wsztstkie liczniki to a, mianowniki to b
2010-03-26T18:01:11+01:00
4/9<a/b<5/9

4/9=8/18 => (4*2)/(9*2)
5/9=10/18 => (5*2)/(9*2)

8/18<a/b<10/18

a=9
b=18
2 5 2